«Підготовка і фарбування мінеральних основ»

 

УКРАЇНА

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

ВИЩЕ ХУДОЖНЄ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНЕ УЧИЛИЩЕ № 5 М. ВІННИЦІ

 

 

Методичні рекомендації з проведення уроку виробничого навчання

для викладачів спецтехнології, майстрів

виробничого навчання відповідно до модулів № 1, 2, 3 реставратора декоративно-художніх фарбувань з теми:

 «Підготовка і фарбування мінеральних основ»

 

 

Вінниця, 2019

Навчальний довідник  містить технологічний матеріал відповідно до професії «Маляр» призначений для проведення уроків виробничого і теоретичного навчання.   Розкритий технологічний процес підготовки і фарбування мінеральних основ. Описуються прийоми фарбування цегляних, бетонних та інших поверхонь. Наведений приклад завдання учням з виконання замовлення від клієнта та структура його виконання.

Може використовуватись для   підвищення професійного рівня майстрів в/н, та викладачів спецтехнології.

Буде корисний, як практичний посібник по виконанню декоративного опорядження поверхонь оселі.

Інформація рекомендована для професійних закладів освіти.

 

 

 

Автор:  Романенко Н. В. – майстер в/н  ВХПТУ № 5 м. Вінниця.

 

                                         

 

 

 

Розглянуто на засіданні методкомісії реставраторів декоративно-художніх фарбувань, малярів.

Протокол   5  від  26.12. 2018 р.

 

   

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

План уроку виробничого навчання

4

Техкарта шпатлювання як підготовка основ для поліпшеного фарбування

9

Опитування за презентацією

11

Творчі завдання учням на актуалізацію знань

13

Творче завдання учням для практичної роботи

14

Робоче завдання учням

16

Інформація учням з технології фарбування мінеральних основ

20

Висновок

26

Література

27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку

(урок розрахований на одне заняття 6 годин)

Тема програми:  Вправи по виконанню малярних робіт складністю 2-3 розрядів.

Тема уроку: Створення декоративних фактур валиками.

навчальна: навчити учнів готувати основи і їх фарбувати, створювати відповідний кольоровий тон під замовлення; закріпити правила безпеки праці і самоконтролю під час виконання прийомів підготовки основ під фарбування та покриття їх фарбою;

розвивальна: розвивати в учнів логічне мислення в процесі закріплення вмінь послідовності виконання операцій щодо фарбування, розвивати уяву та пам'ять, професійні вміння та навички при виконанні завдань уроку;

 виховна: формувати в учнів такі якості особистості як охайність в роботі, ввічливість, вміння спілкуватися та працювати у колективі, фізичну  культуру при виконанні фізичного навантаження.

Тип уроку: відпрацювання трудових прийомів.   

Дидактичне забезпечення: тестові завдання, інструктивні карти, слайди до уроку.

Матеріально-технічне забезпечення: робоча форма, щітки, валики для фарбування, відра для фарби, дриль з міксерною насадкою, фарба, малярна ванночка, колер, грунтівка для фарби, стартова і фінішна шпатлівка, проектор, ноутбук.

Міжпредметні зв’язки: з предметами «матеріалознавство», «охорона праці», «спеціальна технологія», «хімія».

Перелік практичних завдань: ознайомлення з робочим місцем, очищення основи від забруднень, шпатлювання, ґрунтування підготовленої стіни, приготування колеру, прийоми роботи валиками та щітками, дотримання правил поведінки на будівельному майданчику.

Методична мета: продемонструвати власний підхід до проведення уроків виробничої практики з застосуванням інноваційних технологій на уроці, як відрізку навчально-виховного процесу.

Організаційні заходи до початку уроку :

-      провести контроль санітарно-гігієнічного стану майстерні, відповідність її вимогам охорони праці;

-      провести підготовку необхідного  обладнання та  робочого інструменту  для уроку ;

-      провести запис в журнал виробничого навчання дати та теми уроку;

-      здійснити контроль за проходженням учнями відповідних інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності;

-      організувати своєчасний початок уроку виробничого навчання;

-      заповнити пункти в картці оцінювання 1-3.

Хід уроку

І. Організаційна частина (5 хв.):

Ø   перевірка наявності учнів;

Ø   огляд зовнішнього вигляду учнів;

Ø   перевірка готовності учнів до уроку.

Ø   повідомлення правил безпеки життєдіяльності;

Ø   повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт (за картою оцінювання).

ІІ. Вступний інструктаж (45 хв.)

1.           Повідомлення теми програми та мети уроку (3 хв.):

Майстер в/н в усній формі повідомляє тему та мету уроку, яка заздалегідь написана на дошці.

Повідомляє про необхідність застосувати свої знання та вміння з спецтехнології для виконання практичних робіт, щоб якісно виконувати замовлення клієнта та отримувати гідну оплату праці.

2.  Актуалізація і корекція опорних знань (перевірка д/з) 15 хв.:

Майстер в/н утворює малі команди, - ланки робітників.

Роздає технологічні картки (інструкції) шпатлювання стін та нагадує учням технологічні етапи.

Майстер в/н після обговорення технологічної карти пропонує учням дати відповідь на деякі запитання з презентації.

Майстер в/н зачитує запитання загадки.  Відповіді від учнів приймаються по піднятій руці від учасників ланки. Першочергове слово надається тим хто перший підніме руку. Активні учасники отримують бали.

Майстер в/н проводить демонстрацію відеоролика про фарбування мінеральних основ. Учням необхідно пояснити переглянуте, виявити позитивні сторони та недоліки.

Знову активні учасники отримують бали.

Підводяться підсумки перевірки опорних знань і оголошуються майстром в/н   перші оцінки знань учнів.

3. Пояснення характеру і призначення запланованої на уроці роботи (25 хв.)

 Майстер в/н проводить пояснення організації робочого місця при фарбуванні мінеральних основ. Роздає завдання «замовлення клієнта». Пропонує виконати такі роботи:

- вивчити замовлення клієнта;

- проаналізувати послідовність дій з кольорового оформлення робочих стендів;

- пояснює і показує підготовку цегляної і бетонної основи до простого та поліпшеного фарбування;

- нагадує прийоми шпатлювання поверхонь під фарбування;

- демонструє методи змішування кольорів;

- нагадує як практично застосовувати інструменти для фарбування;

- повідомляє про типові помилки та способи їх попередження;

- проводить закріплення прийомів робіт, організовує тренувальні вправи серед учнів (по одному з ланок робітників).

- підведення підсумків вступного інструктажу.

IIІ. Поточний інструктаж (270 хв.):

-   майстер в/н розподіляє учнів по робочих місцях та видає їм комплекти інструментів та матеріали;

-   повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт за картою оцінювання;

- повідомлення про норми часу на виконання завдання; 

- учні організовують робоче місце;

- грунтують поверхню, готують кольоровий тон, фарбують поверхні стіни, виконують накат валиками;

- проводиться змагання серед учнів з якісного накатування фактури;

- проводиться перевірка якості роботи учнями один в одного;

- контроль якості робіт майстром в/н;

- перевірка інструменту та обладнання під час уроку;

Майстер в/н здійснює цільові обходи робочих місць учнів та заповнює карти 

    оцінювання пункти (4-10);

- здійснюється допомога майстра у початковий період виконання завдання;

- перевірка правильності виконання учнями прийомів і способів робіт;

- перевірка якості роботи учнів та дотримання ними норми часу;

- послідовно приймати навчально-виробничі роботи;

- провести інструктаж з порядку прибирання робочих місць та дотримання вимог охорони праці, заповнення карти оцінювання пункти 11-16.

IV. Заключний інструктаж (30 хв.):

-   оцінка роботи учнів, її об'єктивне обґрунтування заповнення карти оцінювання пункти 17-18:

- аналіз причин помилок учнів та засоби їх усунення;

- аналіз організації робочих місць учнів;

- самоаналіз учнями результатів діяльності, заповнення карти оцінювання пункт 19;

- проведення закріплення знань учнів про фарбування стін методом фронтального опитування.

- висновки про те, що вдалося в роботі, а що необхідно відпрацьовувати надалі. 

-   розгляд випадків нераціонального  використання робочого часу та пояснити способи їх усунення;

- повідомлення та обґрунтування підсумкової оцінки за урок (карта оцінювання пункт 20), враховуючи бали отримані у вступному інструктажі;

- видача домашнього завдання з інструкцією про способи його виконання;

Записати результати в журнал виробничого навчання.

 

Карта оцінювання діяльності учня на уроці виробничого навчання у ВХПТУ №5 м. Вінниці

 

 

Прізвище та ініціали учня

Присутність на уроці ( запізнення)

Робочий одяг, головний убір, взуття учня

Робочий інструмент учня

( дотримання правил транспортування)

Критерії оцінювання роботи учня під час виконання роботи на уроці

Оцінка майстра за виконану  роботу на уроці

Оцінка майстра за відповіді на теоретичні питання

Самооцінка учня ( оцінка групи)

Підсумкова оцінка за урок

Дотримання ОП та БЖД

Правильність виконання робіт згідно технології

Правильність роботи з інструментом

Правильність використання контр-вимір інструменту

Якість виконаної роботи

Організація робочого місця

Раціон-ть   використання часу

 

 

 

 

Поведінка на уроці

Прибирання робочого місця

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Група                             Дата проведення уроку

 

 

 

 

Техкарта шпатлювання як підготовка основ для поліпшеного фарбування.

1. Перевірити перепад поверхні, для визначення напрямку та товщі намащування шпатлівки.

2. Приготовлену шпатлівку намащують малим шпателем на широкий з відступом від країв леза приблизно 2 см.

3. Можна починати шпатлювати з верха стіни або знизу від підлоги вертикальними рухами.

4. Після нанесення кожної порції розчину знімати залишки малим шпателем з великого і заново намастити на лезо.

5. Повздовж кута протягують вертикально шпателем і намащують шпатлівку тонким шаром.

6. Підрівняти намащену шпатлівку широким шпателем без розчину спочатку за напрямком намащування.

7. Підрівнюють остаточно шпателем в зворотному напрямку.

8. Кожну наступну порцію шпатлівки намащують із напуском на попередній шар в декілька сантиметрів.

9. Стелю слід намащувати спочатку рухами до себе, а потім в поперечному

напрямку та назустріч першому намащуванню.

10. Остаточно вигладжувати потрібно очищеним шпателем вертикальними, горизонтальними та колоподібними рухами.

11. Для досягнення максимальної гладкості шпатлювання виконують глянцювання. Спочатку зволожують водою.

12. Потім виконують полірування широким шпателем, постійно очищаючи лезо.

 

 

Опитування за презентацією.

 

 

 

 

Творчі завдання учням на актуалізацію знань.

1.    Поясніть, що спільного між металевими кутником та маяком?

(матеріал, спосіб кріплення, перфорація, деякі способи контролю рівності).

2.    Який термін лишній?  Кирка, щітка, висок, шпатель, троянка, терка.

(терка)

3.    Зробіть опис зображення, застосовуючи побільше професійних термінів:

(клеєва розчинна суміш, армувальна склосітка, поштукатурена стіна, спецодяг, металевий шпатель, розчинові гребені, примащування сітки, адгезія, зміцнення поверхні).

4.    Не горить не тліє,  будь-яка поверхня їй радіє, всім розчинам допомагає, а пилюка помилувать благає. (грунтівка).

5.    Необхідно без слів зобразити технологію одним із учасників команди, отримавши завдання від іншої команди. 1 – встановлення проміжних маяків; 2 – влаштування армувальної сітки.

6.    Доберіть необхідні слова і складіть повне речення.

Взяти …… і нанести грунтівку для підвищення …… , а потім приготувати …….., намастити його тонким …… на поверхні і, приклавши ………  …… , розрівняти її шпателем. (макловицю, адгезії,  розчин,  шаром, армувальну сітку)

 

Творче завдання учням для практичної роботи.

Замовлення клієнта

Слід зробити ремонтні роботи у житловій кімнаті.

Необхідно  виконати наступні роботи:

 Поз 1. Пофарбувати стелю

 Поз 2. Стіни поклеїти шпалерами під пофарбування та пофарбувати

 Поз 3. Пофарбувати двері

 Поз 4. Пофарбувати радіатори опалення

 Поз 5. Розмістити малюнок на стіні

 

Описання об’єкту

Поверхня стелі – збірні залізобетонні плити перекриття пофарбовані білою водоемульсійною фарбою.

Поверхня стін – багаторазово  пофарбовані, частково пошкоджені старі шпалери під пофарбування.

Двері – дерев’яні з покриттям з алкідної емалі, яке частково пошкоджене.

Радіатори опалення – сталеві радіатори з добре збереженим, пожовтілим покриттям алкідною емаллю.

Підлога – паркет із натурального дерева по периметру з плінтусом, покритий лаком.

 

 

Описання робіт

Розділ 1. Покрити поверхню стелі

Поверхню стелі покрити дисперсійною фарбою відповідно до проекту кольорового оформлення.

Розділ 2. Поверхню стін поклеїти шпалерами під пофарбування і пофарбувати

Зняти старі шпалери, що були пофарбовані, пошкодження зашпатлювати, поверхню стін поклеїти новими шпалерами під пофарбування, та, відповідно до заданого кольору, пофарбувати .

Розділ 3. Покрити двері відповідними шарами фарби

Провести попередню обробку поверхні дерев’яних дверей та покрити фарбою з глянцевим блиском відповідно до проекту кольорового оформлення.

Розділ 4. Нанести на радіатори опалення відповідне покриття

Провести підготовку поверхні радіаторів опалення та, відповідно до проекту кольорового оформлення, нанести покриття з акрилової емалі з матовим блиском.

Розділ 5. Нанести малюнок на поверхню стін

Розмітити малюнок на стіні. Приготувати відповідного кольору фарби і ними виконати малюнок.

 

 

 

 

Робоче завдання учням

Обсяг 10 год.

Робоче завдання

1.     Підготувати основи

2.     Виконати замішування кольорового тону по заданому зразку

3.     Поклеїти шпалери під пофарбування та пофарбувати їх дисперсійною фарбою відповідно до кольорового тону, що заданий 

4.     Покрити фарбою сталеві елементи та віконні рами

5.     Пофарбувати  двері

6.     Нанести декоративну штукатурку

7.     Розмітити і виконати малюнок

8.     Виконати малюнок головної літери імені за допомогою трафарету

Приклад:

 

Завдання 1

Виконати проект кольорового оформлення приміщення

Дано:

 

 

-     Заготовку для проекту кольорового оформлення на аркуші A4

-     Кольоровий тон віконних рам білий

-     Кольоровий тон підлоги дубовий паркет, лакований

-     Заданий кольоровий тон

 

Виконати:

 

-     Точне замішування заданого кольорового тону

-     Виконати рівномірні розбілювання і підібрати акцент у комплементарному кольорі.

-     Слід виконати проект кольорового оформлення даних у завданні поверхонь у кольоровому тоні, який задано, та у кольорових тонах, які застосовуються для оформлення

 

Критерії оцінки

-     Гармонійне поєднання кольорів

-     Чистота виконання

 

 

Завдання 2

Поклеїти поверхню стіни шпалерами під пофарбування та покрити фарбою 

 

Дано:

 

-     Поверхня стіни, підготовлена для наклеювання шпалер

 

Виконати:

 

-     Поверхню поклеїти шпалерами під пофарбування

-     Поверхню шпалер покрити дисперсійною фарбою відповідно до проекту кольорового оформлення

 

Критерії оцінки

-     Технічність виконання наклеювання шпалер

-     Рівномірне нанесення фарби

-     Повнота покриття фарбою поверхні

-     Чистота виконання

-     Чітке обрамлення поверхні

 

 

 

Завдання 3

Покрити фарбами металеві елементи

 

 

Дано:

 

-     Необроблена прямокутна сталева дошка

 

Виконати:

 

-     Підготувати необроблену сталеву плиту до нанесення відповідних фарб та покрити антикорозійною грунтівкою

-     Завершальне покриття фарбою – емаль на основі алкідної смоли з середнім рівнем блиску

-     Показати шари матеріалу, який нанесено на металеву поверхню

-     Нанесення фарби слід виконувати поролоновим малим валиком

 

 

Критерії оцінки

-     Підготовка основи

-     Нанесення шарів відповідного матеріалу

-     Наявність потьоків фарби

-     Наявність пилу у фарбовому покритті

        

 

 

Завдання 4

Покрити фарбою двері

 

 

Дано:

 

-     Профільна дошка з деревини,

 

Виконати:

 

-     Підготувати дошку з деревини до нанесення шару фарби

-     Слід виконати нанесення таких шарів матеріалу: емаль на основі алкідної смоли із середнім рівнем блиску та завершальне покриття емаллю на основі алкідної смоли з середнім рівнем блиску у кольоровому тоні відповідно до проекту кольорового покриття

-     Нанесення матеріалу слід виконувати пензлем

 

 

Критерії оцінки

-     Підготовка основи

-     Структура нанесення шарів

-     Патьоки фарби

-     Наявність пилу у фарбовому покритті

 

 

Завдання 5

Покрити фарбою стіни

Дано:

 

-     Поверхня обклеєна шпалерами

-     Заданий кольоровий тон

 

Виконати:

 

-     Перенести рисунок на поверхню

-     Точно замішати заданий кольоровий тон

-     Виконати рівномірні розбіли і підібрати акцент у комплементарному кольорі.

-     Зафарбувати малюнок водорозчинною фарбою відповідно до заданого кольорового оформлення

 

Критерії оцінки

-     Точність розміщення на поверхні

-     Виконання чітких країв малюнку

-     Рівномірність покриття фарбою

-     Відповідність замішаного тону заданому кольоровому тонові

-     Правильність розбілювання та контрасту

-     Чистота виконання

 

Завдання 6

Виконати опорядження декоративною штукатуркою

 

Дано:

 

-     Поверхня обклеєна шпалерами

 

Виконати:

 

-     Декоративне опорядження штукатуркою «короїд»

Критерії оцінки

-     Однакова товщина декоративного шару

-     Рівномірність фактури

-     Чистота виконання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       Стенд                                           дерев’яна             металева

                                                                                                          поверхня              поверхня

 

 

 

Інформація учням з технології фарбування мінеральних основ.

 

Підготовка цегляної стіни до фарбування

         Для досягнення якісного результату перед початком малярних робіт стіну потрібно ретельно підготувати. Обробка цегляної кладки включає в себе кілька етапів:

1. Зачистка стіни. Зробити це можна за допомогою металевого скребка і миючого засобу. Ділянки, на яких присутня стара фарба або побілка, обробляються розчинником. Бруд, мило, частинки покриття змиваються водою.

2. Видалення висолів. Виступив на стіні сольовий наліт видаляються за допомогою жорсткої щітки. Після цієї процедури доведеться почекати кілька днів. Якщо соляні кристали з'являться знову, поверхня доведеться обробити спеціальним засобом, що містить кислоту, або нашатирним спиртом.

 

3. Закладення тріщин. Дрібні тріщини легко перекриються латексної або алкідною фарбою. Великі тріщини доведеться закрити цементним розчином. Для цього їх потрібно попередньо добре очистити від пилу і крихт старого цементу. Після нанесення розчину стіна вирівнюється щіткою. Потім стіна повинна сохнути не менше 10 днів. Надлишки висохлого розчину можна прибрати шпателем.

Важливо! Після миття стіни потрібно почекати близько тижня, щоб увібрана волога вийшла зі шпар цегли.

Грунтівка. Твердження, що цегляна стіна не потребує грунтівки, помилкове. Ось кілька причин, за якими грунтівка цегляної кладки є важливим етапом підготовки стіни до фарбування:

 

ü грунтівка покращує адгезію фарби;

ü забезпечує водостійкість;

ü знижує витрату фарби;

ü збільшує довговічність покриття.

Порада: для кращого результату беріть грунтівку, що має однакову основу з обраною фарбою.

 

Для фарбування знадобляться декілька щіток: плоска щітка шириною 7,5-10см; тонкі пензлики з косим краєм для фарбування кутів і швів.

Якщо вибрано акрилову фарбу, потрібні щітки з поліефіру. Для алкідної і масляної краще підійдуть натуральні щітки з волоса. Можна використовувати і валик з довгим ворсом, але щільного покриття на цегляній стіні з його допомогою домогтися досить складно.

Сам процес фарбування досить простий. Працюйте пензлем горизонтально, рухаючись від верхнього кута по малюнку цегляної кладки. Фарбування слід проводити в кілька шарів, кожен раз чекаючи висихання попереднього. Фарбу для першого шару можна трохи розбавити водою, оскільки він служить додатковим ґрунтовкою.

 

Більш складний і трудомісткий, але ефектний спосіб забарвлення передбачає фарбування поверхні цегли одним кольором, а швів між ними - фарбою контрастного тони.

Використовуючи губку, можна отримати ефект старої кладки. На стіні, пофарбованій в білий колір, можна губкою додати просвічує шар іншого кольору. З її допомогою можна також додавати відблиски, використовуючи срібну і золоту фарбу, наносити зображення під трафарет.

Якщо фактура цегли не потрібна, але треба пофарбувати стіну, можна зробити її гладенькою з допомогою шпатлівки. І після повного висихання пофарбувати вже як шпатльовану поверхню. Тоді мінеральна основа дещо зміниться – з цегляної кладки на шпатльовану (штукатурену).

 

Підготовка бетонної поверхні під фарбування

Для проведення всіх робіт з підготовки і фарбування необхідно щоб вологість бетонної стіни була в нормі. Визначити ступінь вологості основи можна досить легким способом. Для цього достатньо приклеїти до поверхні стіни за допомогою малярного скотча невеликий шматок приблизно 20 × 20 см, поліетиленової плівки і залишити його на добу.

Після закінчення часу якщо поверхня дуже волога, то на плівці з внутрішньої сторони утворюються крапельки конденсату. В такому випадку доцільно дочекатися повного висихання бетонної основи. Якщо ж вологість в нормі, то можна сміливо приступати до роботи.

Як очистити бетонну стіну від фарби? У разі якщо на поверхні стіни старий шар фарби, то його необхідно видалити бажано повністю. Якщо цього не вдається зробити звичайним способом, то можна використовувати будівельний фен з металевим скребком.

На той випадок якщо і це неможливо зробити, з якихось причин, то є ще один спосіб, а саме: беремо шліфувальну машину з грубої насадкою з наждачного паперу і ретельно шліфуємо шар до додання грубого шорсткого стану. Після проведення даної процедури шліфований шар покривають шаром грунтівки.

З бетонної стіни необхідно будь-яким доступним способом видалити всі серйозні шорсткості, виступи і ями. Невеликі виступи можна легко збити звичайним молотком і зубилом. Також можна застосувати кутову шліфувальну машину з універсальним кругом, призначеним по бетону.

Ями можна зарівняти штукатурними цементно-піщаними або гіпсовими розчинами.

З бетонної стіни в обов'язковому порядку потрібно видалити всі сліди кіптяви, іржі, бруду, пилу. В особливо складних випадках, якщо поверхня сильно відхилена від вертикального рівня, бетонну стіну доцільно вирівняти по маяках або з руки штукатурними розчинами.

Обов'язкова умова після проведення вище перерахованих робіт - обробка основи спеціальними грунтівками, які зміцнюють її. Досить часто для цих цілей застосовують акрилові грунтівки або на основі кварцового піску як більш ефективні і спеціально призначені для складних негігроскопічних поверхонь, який є бетонна.

Часто доводиться вирівнювати бетонну поверхню шпатлівкою. Шпаклівка для вирівнювання підійде звичайна суха на гіпсовій основі.

Зазвичай поверхню шпаклюють на два шари перший - вирівнює грубі нерівності, другий - остаточно загладжує її.

Після нанесення першого шару, що вирівнює шпаклівки його необхідно висушити і відшліфувати грубим наждачним папером № 50-60.

Другий шар нанесіть тонким шаром і остаточно зарівняти навіть невеликі нерівності бетонної стіни. Ретельно зашліфуйте шар, але вже насадкою № 80-100.

Видаліть всю пил і сміття після проведених робіт.

 

Для фарбування потрібно виконати наступні заходи:

1.    Наклейте на всі незахищені ділянки стелі, і підлоги малярський скотч.

2.    Видаліть зі стіни пил, що залишилася після шліфування шпаклівки вологою ганчіркою.

3.    Прогрунтуйте грунтівкою для фарб.

4.    Відкрийте банку з фарбою при необхідності перелийте її в чисту ємність.

5.    Візьміть дриль з насадкою міксер і ретельно перемішайте склад на невеликих оборотах електроінструменту.

6.    Перелийте невелику частину фарби в лоток.

7.    Візьміть щітку або валик з телескопічною ручкою (для зручності).

8.    Трохи занурте валик або щітку у фарбу і прокатати по лотку для зняття надлишку матеріалу.

9.    Наносьте фарбу, рівномірно намагаючись перекривати всі раніше пофарбовані межі.

Фарби для цегляної і бетонної поверхонь: акрилові, латексні, каучукові, силікатні, силіконові, уретанові, кремнійорганічні, епоксидні. 

 

 

 

Висновок

Цей методичний матеріал був використаний на уроках виробничого навчання. Учні засвоїли технологічний процес підготовки і фарбування двох мінеральних основ: цегляної і бетонної. Після проведення інструктажу з учнями і організації поточної роботи учнів в бригадах, майстер виробничого навчання може легко проконтролювати дотримання ними технологічного процесу та якість робіт. І якщо є недоліки в  роботі, їх можливо швидко виправити в поточному інструктажі.

Так як бригади учнів - малярів майстер виробничого навчання організовує з різних за теоретичною підготовкою учнів, останні мають можливість засвоїти професійні уміння та навики один в одного. Звісно на допомогу майстрові стають кращі учні – бригадири. Таким чином в майстра виробничого навчання з’являється більше часу на індивідуальну допомогу учням в роботі.

Проведена організація учнів бригадами як гра-змагання в професійній майстерності є передумовою з формування конкурентності серед учнів. Ці матеріали були апробовані у роботі майстрами виробничого навчання ВХПТУ № 5 і отримали позитивні результати в професійному становленні учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

1.      1.Малярні роботи (інтегрований курс модульного навчання): Підруч. для проф.-техн. навч. закладів: у 3 ч. / А. С. Нікуліна, С. Г. Заславська, Н. Г. Ничкало та ін. – К.: Вікторія, 2006.

2.     2.Остапченко Т. Є. Технологія опоряджувальних робіт. Підручник. – К.: Вища освіта, 2003. – 384 с.: іл.

3.     https://nashaotdelka.ru/vnutrennjaja/okracka/tehnuka/cten/1658-chem-pokrasit-betonnuyu-stenu

4.     https://tutknow.ru/building/steny/3698-pokraska-kirpichnoy-steny-poshagovaya-instrukciya.html

5.     https://nashaotdelka.ru/vneshnjaja/fasadi/okrashivaniye/1015-kak-pokrasit-kirpichnuyu-stenu

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар